CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

أهلا و سهلا و مرحبا بكم

"Hal yang terpenting bagi seseorang di dunia ini adalah memiliki iman yang benar, akhlak yg terpuji, akal yg lurus, tubuh yg sihat, dan rezeki yg berkat. Selain semua itu, adalah beramal dan mengisi waktu dengan kesibukan yg bermanfaat."

Says: Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni..

Wednesday, December 16, 2009

Ini Aku, kita, kamu, kalian, wahai Insan

Dari aku setitis mani yg bernama nutfah,
dari aku segumpal darah bernama alaqah,
dari aku segumpal daging bernama mudghah,
dikumpul ciptaan kami didlm rahim ibu,
kemudian diutus malaikat kepadamu,
lalu ditiupkan roh ke jasadmu,
wahai malaikat tulis, tulis.....
rezekinya, ajalnya dan amalnnya,
apakah hujung hayatnya,husnul khatimah?
apakah hujung hayatnya,suul khatimah?
sesungguhnya syurga itu sehasta jaraknya,
dengan amalanmu yg baik,
sesungguhnya neraka itu sehasta jaraknya,
dengan amalanmu yg jahat,
"Tuhanku, aku bukanlah layak utk syurgaMu
tetapi......aku tidak pula kuat
menanggung seksa nerakaMu,
dari itu kurniakanlah,keampunan kepadaku..
ampunkanlah dosa2ku,
bahawasanya Engkaulah Pengampun...dosa2 yg besar"
kemudian lahirlah bayi ini,
kemudian lahirlah makhluk ini,
kemudian lahirlah hamba Allah ini,
kemudian lahirlah khalifah Allah di muka bumi ini,
kemudian lahirlah aku bernama manusia,
tangisan bayi dibawah kelopak keheningan subuh,
kenapa engkau menangis anak?
Demikian tiap insan yg dilahirkan
tidak terlepas dr kutukan syaitan yg terkutuk,
Demikian hari pertama manusia lahir,
bersama tangisan,
Demikian manusia kembali kpd Allah,
bersama tangisan (T_T)

sajak: nada murni

No comments:

Post a Comment

Klik pada gambar untuk ke akhbar pilihan anda >>